Showing posts with label dunedin. Show all posts
Showing posts with label dunedin. Show all posts

Tuesday, April 5, 2011

Lagi Warna Warni Alam Flora


 Atas permintaan ramai , kali ini penulis blog ini ingin berkongsi photo bunga yang jarang - jarang kita jumpa dan lihat. Lihatlah pelbagai jenis bunga menarik dan berwarna warni di sini . Bunga ni sempat dirakam di Dunedin Botanical Garden New Zealand. Pasal nama dan jenis apa bunga ni ..kena cari sendirilah.....kalau sesiapa nak tolong bagi nama ..silakan..



















Setakat ni dulu untuk post kali nie..nantikan edisi yang lebih menarik dan lebih fotogenik nanti..

Sunday, January 9, 2011

Dari Wellington City terbang ke Dunedin


Rombongan baru sampai kat Dunedin airport. Faiq excited sambil tunjuk tiket NZ Air ...nak mai sini kena ambik flight lain dari Wellington. New Zealand


Nie adalah Railway Station Dunedin..cantikkan picas kita ambik..


si kecil pun dan sampai Dunedin..dia tahu ke kat mana nie..


Model Mama and baby nie..bergaya gituuu..boleh buat cover majalah ..


Yang nie adalah suasana dalam stesyen keretapi Dunedin..penuh kesenian ..


haa...yang nie adalah bangunan lama kat Dunedin..ada jam besar..mcm kat dataran Merdeka lah..


Krew Beladau seri penuh bergaya tuu...



Wah..macam tdk percaya dah sampai kat Dunedin..amacam ada gaya pengembara tak...pas nie nak pergi Queenstown pulak..



Yang nie adalah bangunan lama di Ortago University, Dunedin. Klasik gituu..


Berposing kejap ...bukan senang nak sampai sini...



redupnya pokok nie...petang2 lepak kat sini sambil baca novel ..best gak..





wah...faiq dah dapat hadiah tuu..ambik gambar jap kat sini..nak wat balik kete ni susah pulak ..tdk ada lesen lagi ...


banyak nya coklat kat belakang..boleh wat stok setahun nie...




hai..ada lagi tertinggal nak shoping nie...nak pergi sekali lagi lah...


banyak nye biri - biri ...bulat - bulat belaka tu...

Masjid Al-Huda , Dunedin. .sapa mai sini boleh lah singgah kat sini kalau nak solat


Jalan Paling Curam di dunia

Kat sini tempatnya nama Aaron Lodge.Biasanya pengembara suka naik caravan utk travel. Cuma bayar parking aje kat sini. Lain2 kemudahan disediakan. Kat sini mana ada..