Showing posts with label tips. Show all posts
Showing posts with label tips. Show all posts

Thursday, November 18, 2010

Bersantai di Pulau Warisan

alhamdulillah..satu lagi kepuasan tercipta untuk diri saya setelah dapat mensnap sendiri gambar pulau warisan yang semakin hari semakin popular diperkatakan oleh rakyat jelata di Kuala Terengganu..Alhamdulillah, tidak sia-sia kerajaan Terengganu berhabis duit mencipta satu lagi lokasi perlancongan menarek di Terengganu...memng menarek

PULAU WARISAN PULAU BUATAN..

penah x terbaca??
KUALA TERENGGANU, 8 Okt (Bernama) — Kerajaan Terengganu memperuntukkan kira-kira RM60 juta untuk membangunkan Pulau Warisan yang terletak bersebelahan Kampung Cina di muara sungai Terengganu di sini.
Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said berkata pulau buatan seluas enam hektar yang dibangunkan sejak tiga tahun lepas itu merupakan destinasi pelancongan terbaru di negeri ini.

dan hari ini, Beladau seri menyajikan anda dengan gambaran menarek pulau Warisan yang telah diperkatakan sejak sebulan dulu..segalanyea memng menarek :) mari saksikan..





mungkin korang x nampak kot macam mane keadaan sebenar pulau yang dikatan pulau buatan ini..ini aderlah ehsan dari Incik Hock Teck tan

sekarang nampak x??nampak kan?kan?
okey, dah menjamu mate, ape kata jamu mata, korang merancang pulak untuk bercuti di terengganu..untuk itu, beladau Seri ingin berkongsi sedikit info untuk merancang perlancongan di terengganu..

untuk Book HOtel Motel..kelikk kuat2 HOTEL 
ini hotel2 area kuala Terengganu cz sedang promote Pulau warisan..hihi

kalau yang lain2.yang best2 korang pakat semak kat cni k Tourism Terengganu..beladau seri bukan agensi perlancongan..so, amalan cross refer kepada blog and website yang lain adalah bnda terbaik..InsyaAllah Info tepat dan perjalanan anda Smooth bangat..huhuu..



thanks for reading :)

Monday, September 20, 2010

lagi-lagi Potret

jejaka idaman:)

oh..rase nyer bnda biase untu seorang photography yang sedang menuntut ilmu kegambaran untuk selalu mengsnap gambar muke orang..kali ini saya pertaruhkan muka jejaka ini..jejaka kah??rase x..macam ayat ini sedikit melampau..

i'm blokwalker yang jarang buat blokwalking..hahaha..okey, nie sekadar terjumpa tips how to settup the light untuk penggambaran potret..entah betul ke dak che' taktau..yang sah ,gambar yang saya tepek ini x guna kan tips yang saya kongsi ini sebab time amik gambar x jumpe lagi tips ini..hahahha..


Dalam potret, satu sumber cahaya sudahpun memadai untuk mendapatkan potret yang baik.Panduan untuk menetapkan dimana harus diletakkan lampu ialah, secara asasnya kita harus letakkan lampu pada satu sudut kepada wajah subjek supaya kita akan memperolehi kecerahan pada satu sisi dan bayang-bayang pada satu lagi sisi.
Bayang-bayang tersebut penting untuk menunjukkan sifat dan rupabentuk wajah.

sekian terima kaseh..selamat mentry :)